<< 09-01-2007 >>
Nederlandse vereniging van assurantieadviseurs en
financiële dienstverleners (NVA) pleit voor volledige transparantie van de
kosten van alle spaar- en vermogensopbouwproducten. NVA-voorzitter Bob Veldhuis
verklaart dat de productaanbieders expliciet moeten aanduiden wat precies is
onttrokken aan de inleg van de consument. Eind 2006 adviseerde de door
verzekeraars ingestelde commissie-De Ruiter verbetering van de
informatieverstrekking aan de consumenten over de kosten van beleggingspolissen.
Veldhuis vindt dat dit advies moet worden doorgetrokken naar andere financiële
producten. Hij geeft als voorbeeld beleggingsfondsen, waar bij inachtneming van
de huidige transparantievoorstellen onduidelijkheid blijft bestaan over een
tiental kostensoorten, waaronder de spread tussen aan- en verkoopkoersen. Ook
buitensporige `performance bonussen`, de retourprovisies en de omloopfactor
binnen de portefeuille blijven buiten beeld van de consument.
bron: Het Financieele Dagblad; 08/01/07
Terug naar historie Particulieren | Terug naar Nieuws Particulieren
|