<< 02-12-2007 >>
Niet de kinderen, maar Sinterklaas zelf werd vorige week in verlegenheid
gebracht, toen hij het Verbond bezocht. Algemeen directeur Richard Weurding had
vernomen dat Sint de laatste jaren steeds duurdere cadeaus op verlanglijstjes
aantreft. De uitgaven stijgen dit jaar naar verwachting zelfs tot gemiddeld 150
euro per kind, waardoor het voor Sinterklaas steeds moeilijker wordt uit te
komen met zijn budget.
Om
hem een handje te helpen, bood Weurding hem de NIBUD-agenda aan, die vol staat
met financiële tips en die dit jaar via het financiële educatieplatform CentiQ
(waarin het Verbond is vertegenwoordigd) gratis ter beschikking wordt gesteld.
“Als verzekeraars zijn we gewend op onze centen te letten”, lichtte Weurding toe
tijdens de overhandiging. “De consument moet er immers op kunnen vertrouwen dat
we schade kunnen uitkeren. Zekerheid is ons uitgangspunt en dat geldt ook voor
Sinterklaas. Je moet er toch niet aan denken dat hij sommige kinderen zou moeten
overslaan, omdat zijn financiële huishouding niet goed is geregeld?”
Sinterklaas was zichtbaar ontroerd door het gebaar. “Ik vind het leuker om
zelf cadeaus te geven, maar dit cadeau beschouw ik als een zeer handig
hulpmiddel!”
bron: Verbond van Verzekeraars, 30 november 2007
Terug naar historie Particulieren | Terug naar Nieuws Particulieren
|