<< 18-01-2007 >>
Ondanks de toenemende ophef in de media, over de hoge
kosten die bij de zogenaamde beleggingshypotheek horen, boycotten klanten deze
niet. Dat melden tussenpersonen De Hypotheekshop en De Hypotheker. Ook het
Verbond van Verzekeraars ziet geen dip. `Er is geen verschil in de verkoop
tussen 2005 en 2006,` verklaart manager Dorine van Basten van De Hypotheekshop.
De beleggingshypotheek kent nu eenmaal lage maandlasten en dat is
aantrekkelijk, weet ze. Ook accepteren sommige klanten de risico`s. `Klanten
zeggen: ik koop dat product voor dertig jaar.` Kuindersma's collega Kees van de
Kerk merkt ook een gebrek aan interesse bij de klant: `Een hypotheek is geen
boeiend onderwerp. Zo plat is het. De klant is blij als hij een huis heeft,
verheugt zich op zijn eethoek.` Bij De Hypotheker, die ruim 7% van de markt in
handen heeft en jaarlijks 40.000 leningen verkoopt, blijft de stormloop van
boze klanten uit. `We zijn dan ook een net bedrijf. We laten al jaren de
kosten zien. Tot nu toe hebben welgeteld 39 mensen zo`n informatiefolder over de
kosten opgehaald.`
bron: Algemeen Dagblad; 13/01/07
Terug naar historie Particulieren | Terug naar Nieuws Particulieren
|